Trygghet för din Familj
Våra hjälpmedel gör det möjligt för din familj att alltid vara anslutna och närvarande i varandras liv. De viktigaste personerna i ditt liv är bara ett knapptryck bort.
Vår nya model Nock Senior 4 är ideal för personer som lider av en demenssjukdom eller en kongnitiv funktionsnedsättning. Genom vår app Nock som används via Android / iPhone / webb så kan ni som familj alltid se er familjemedlems position samt komma i kontakt med hen via röstsamtal i klockan.
Nock skapar trygghet och säkerhet för familjer i en utmanande vardag.
Klockans Funktioner
Lokalisering
Realtidsspårning inomhus och utomhus dygnet runt utan någon distansgräns.
Samtal
Klockan har tvåvägskommunikation. Det är alltså möjligt att ringa både till och från klockan genom ett enkelt knapptryck.
Diskretion
Klockans diskreta design stigmatiserar inte användaren.
Säkerhetszoner
Få en notifikation till din telefon om personen som bär klockan äntrar eller lämnar en säkerhetszon. Personen som bär klockan kan även bli informerad om detta.
SOS-knapp
Trycks SOS-knappen ner i samband med en nödsituation så kommer en notifikation skickas till de anhörigas telefoner. Klockan kommer även ringa till dig som anhörig i samband med att SOS-knappen trycks ner.
Trygghet genom app
Hantera klockan via appen i din smarttelefon eller på webbplattformen
Nock Senior 4 förbättras
Vattentålig
Nock Senior 4 är tålig mot vatten.
4G LTE Anslutning
Klockan har 4G LTE anslutning för bästa möjliga position.
Magnetladdning
Du laddar klockan via en magnetplatta för en enkel och ergonomisk laddning.
Bildgalleri
Vad ingår vid hyra av klockan?
Provperiod på 15 dagar
Från den dag som klockan levereras så har ni ett provperiod på 15 dagar där ni kan testa klockan i lugn och ro. Om det visar sig att klockan inte fungerar i er vardag så är det bara att skicka tillbaka klockan.
Förinstallerad och redo att använda
För att komma igång snabbt och enklet med er klocka så är allt redan förinstallerat. Ni behöver endast göra inställningar utifrån era behov, sen är klockan redo att användas.
SIM-kort installerat och klart
Klockan innehåller ett förinstallerat SIM-kort som kommer förse er med bästa möjliga täckning.
App & Webbplattform
Genom vår App Nock gör du inställningar för klockan, antingen via appen i din telefon eller plattformen i din dator. Det är även via Nock som du ser klockans position. Flera familjemedlemmar kan använda Nock samtidigt.
Kundtjänst
Du har tillgång till vår kundtjänst 24/7, tveka inte att höra av dig!
Ingen bindningstid
Med vår månadsplan kan du avsluta prenumerationen när du vill.
Skadeförsäkring
Om klockan skulle gå sönder, tappas bort eller sluta fungera av någon anledning så förser vi er med en ny klocka helt kostnadsfritt. Eventuell fraktkostnad kan tillkomma.
Vill du hyra ett hjälpmedel av oss?
Genom Nekis hyresmodell så kan ni som kommun, region, särskilt boende, privat vårdboende och familj hyra våra hjälpmedel så länge det finns ett behov. Varje modell har en provperiod på 15 dagar från den dag som hjälpmedlet levereras. Provperioden finns så att ni som kund ges möjligheten att testa hjälpmedlet i er vardag. Detta för att testa om personen som ska bära hjälpmedlet känner sig bekväm i det, samt om hemtjänst och anhöriga kan hantera app och laddning av hjälpmedlet på ett smidigt sätt. Kontakta oss om du vill ha mer information!
*Viktig information angående månads, kvartals & årshyran:
-Frakt och momspålägg är inkluderat i varje hyrpaket, leveranstid är 2-4 dagar, vi skickar med Postnord.
-Alla inkommande samtal till klockan/dosan är kostnadsfria, för utgående samtal så ingår 10 minuter per månad i hyran. Samtalen är ämnade för nödsituationer. Om de 10 minuterna skulle förbrukas så kommer ett pris per minut att debiteras. Du kan avaktivera samtalsfunktionen i appen om du så önskar.
-Våra månadshyror har en bindningstid på 2 månader. Uppsägningstiden är 1 Månad. Minsta möjliga hyresperiod är således 2 månader. Betalning sker månadsvis via den betalmetod som önskas.
-Gällande vår kvartals och årshyra så är hela perioden bindande, alltså 12 respektive 3 månader. Din betalda hyra med tillhörande tjänster kommer vara i bruk under hela den period som du har betalat för. Det är således inte möjligt att få tillbaka den betalda summan för hyran.. Du kan meddela att du vill avsluta abonnemanget när du vill, uppsägningen kommer då träda i kraft 1 år respektive 3 månader efter att du tecknade abonnemanget. Då hyran närmar sig sitt slutdatum så kommer du blir varse detta för att kunna ta ställning till om du vill förlänga hyrant eller inte. Vi står för frakten när du väljer att skicka tillbaka hjälpmedlet till oss. Vid frågor kontakta philip@neki.se eller ring till 0709998356
Låna eller kolla på våra hjälpmedel genom din kommun?
Vi finns här!
FAQ - återkommande frågor
Hur många personer kan använda Nock samtidigt?
Det finns ingen gräns på hur många familjemedlemmar som kan använda vår app Nock samtidigt.
Om min familjemedlem befinner sig på en plats och jag en annan, kan jag spåra hjälpmedlet ändå?
Du kan spåra hjälpmedlet oavsett var i världen du befinner dig.
Är det lätt att komma igång?
Det är väldigt enkelt att komma igång, vi kommer registrera och aktivera hjälpmedlet åt dig samt skapa ett användarkonto. Det innebär att ni endast behöver ladda och slå på hjälpmedlet, samt göra inställningar utifrån egna behov.
Finns det en spårningsgräns?
Det finns ingen gräns gällande hur långt bort hjälpmedlet kan vara för att kunna spåra det. Så länge hjälpmedlet har täckning så kan ni som familj spåra positionen.
Vänta inte längre, öka tryggheten för din familj redan idag!
Skriv till philip@neki.se så kommer vi hitta det alternativ som passar bäst för just din familj och situation.
Kontakta oss