Trygghet för din Familj


Våra hjälpmedel gör det möjligt för din familj att alltid vara anslutna och närvarande i varandras liv. De viktigaste personerna i ditt liv är bara ett knapptryck bort.


Vår nya model Nock Senior 3 är ideal för personer som lider av en demenssjukdom eller en kongnitiv funktionsnedsättning. Genom vår app Nock som används via Android / iPhone / webb så kan ni som familj alltid se er familjemedlems position samt komma i kontakt med hen via röstsamtal i klockan.


Nock skapar trygghet och säkerhet för familjer i en utmanande vardag.

Klockans huvuddrag


Lokalisering

Realtidsspårning inomhus och utomhus dygnet runt utan någon distansgräns.

Samtal

Klockan har tvåvägskommunikation. Det är alltså möjligt att ringa både till och från klockan genom ett enkelt knapptryck.

Diskretion

Klockans diskreta design stigmatiserar inte användaren.

Säkerhetszoner

Få en notifikation till din telefon om personen som bär klockan äntrar eller lämnar en säkerhetszon. Personen som bär klockan kan även bli informerad om detta.

SOS-knapp

Trycks SOS-knappen ner i samband med en nödsituation så kommer en notifikation skickas till de anhörigas telefoner. Klockan kommer även ringa till dig som anhörig i samband med att SOS-knappen trycks ner.

Trygghet genom app

Hantera klockan via appen i din smarttelefon eller på webbplattformen

Nock Senior 3 förbättras


Digitalt & Analogt ur

Bestäm själva om tiden ska visas analogt eller digitalt.

Vattentålig

Nock Senior 3 är tålig mot vatten.

Stegräknare

Vår nya klocka innehåller en stegräknare samt stegdetektor.

Hälsosensorer

Vår nya klocka innehåller sensorer som läser av hjärtfrekvens och blodtryck.

Magnetladdning

Du laddar klockan via en magnesplatta för en enkel och ergonomisk laddning.

Nock Senior 3 by Neki botones
Nock Senior 3 by Neki dimensiones

Bildgalleri


Nock Senior 3 by Neki
Nock Senior 3 by Neki
Nock Senior 3 by Neki
Nock Senior 3 by Neki
Nock Senior 3 by Neki
Nock Senior 3 by Neki

Vad ingår vid hyra av hjälpmedel?


Lokalisering inomhus och utomhus

Exakt postion för klockan dygnet runt oavsett om bäraren befinner sig inomhus eller utomhus.

Förinstallerad och redo att använda

För att komma igång snabbt och enklet med er klocka så är allt redan förinstallerat. Ni behöver endast göra inställningar utifrån era behov, sen är klockan redo att användas.

SIM-kort installerat och klart

Klockan innehåller ett förinstallerat SIM-kort som kommer förse er med bästa möjliga täckning.

App & Webbplattform

Genom vår App Nock gör du inställningar för klockan, antingen via appen i din telefon eller plattformen i din dator. Det är även via Nock som du ser klockans position. Flera familjemedlemmar kan använda Nock samtidigt.

Säker kontaktlista

Ange de nummer som klockan ska kunna ringa till samt ta emot samtal ifrån. Det innebär att det endast är din familj som kan komma i kontakt med bäraren av klockan.

Kundtjänst

Du har tillgång till vår kundtjänst 24/7, tveka inte att höra av dig!

Vill du hyra ett hjälpmedel av oss?


Genom Nekis hyresmodell så kan ni som kommun, region, särskilt boende, privat vårdboende och familj hyra våra hjälpmedel så länge det finns ett behov. Varje modell har en provperiod på 15 dagar från den dag som hjälpmedlet levereras. Provperioden finns så att ni som kund ges möjligheten att testa hjälpmedlet i er vardag. Detta för att testa om personen som ska bära hjälpmedlet känner sig bekväm i det, samt om hemtjänst och anhöriga kan hantera app och laddning av hjälpmedlet på ett smidigt sätt. Kontakta oss för priser och mer information, så hittar vi en lösning som passar just er.

*Viktig information angående månads, kvartals & årshyran:
-Frakt och momspålägg är inkluderat i varje hyrpaket, leveranstid är 2-4 dagar, vi skickar med Postnord.
-Alla inkommande samtal till klockan/dosan är kostnadsfria, för utgående samtal så ingår 10 minuter per månad i hyran. Samtalen är ämnade för nödsituationer. Om de 10 minuterna skulle förbrukas så kommer ett pris per minut att debiteras. Du kan avaktivera samtalsfunktionen i appen om du så önskar.
-Våra månadshyror har en bindningstid på 2 månader. Uppsägningstiden är 1 Månad. Minsta möjliga hyresperiod är således 2 månader. Betalning sker månadsvis via den betalmetod som önskas.
-Gällande vår kvartals och årshyra så är hela perioden bindande, alltså 12 respektive 3 månader. Din betalda hyra med tillhörande tjänster kommer vara i bruk under hela den period som du har betalat för. Det är således inte möjligt att få tillbaka den betalda summan för hyran.. Du kan meddela att du vill avsluta abonnemanget när du vill, uppsägningen kommer då träda i kraft 1 år respektive 3 månader efter att du tecknade abonnemanget. Då hyran närmar sig sitt slutdatum så kommer du blir varse detta för att kunna ta ställning till om du vill förlänga hyrant eller inte. Vi står för frakten när du väljer att skicka tillbaka hjälpmedlet till oss. Vid frågor kontakta philip@neki.se eller ring till 0709998356

Låna eller kolla på våra hjälpmedel genom din kommun?


Vi finns här!

FAQ - återkommande frågor


Hur många personer kan använda Nock samtidigt?

Det finns ingen gräns på hur många familjemedlemmar som kan använda vår app Nock samtidigt.

Om min familjemedlem befinner sig på en plats och jag en annan, kan jag spåra hjälpmedlet ändå?

Du kan spåra hjälpmedlet oavsett var i världen du befinner dig.

Är det lätt att komma igång?

Det är väldigt enkelt att komma igång, vi kommer registrera och aktivera hjälpmedlet åt dig samt skapa ett användarkonto. Det innebär att ni endast behöver ladda och slå på hjälpmedlet, samt göra inställningar utifrån egna behov.

Finns det en spårningsgräns?

Det finns ingen gräns gällande hur långt bort hjälpmedlet kan vara för att kunna spåra det. Så länge hjälpmedlet har täckning så kan ni som familj spåra positionen.

Vänta inte längre, öka tryggheten för din familj redan idag!


Skriv till philip@neki.se så kommer vi hitta det alternativ som passar bäst för just din familj och situation.

Kontakta oss